Specialisten
  • A.A. Timmerman (vakgroep Huisartsgeneeskunde, Universiteit Maastricht, 616, 6200 MD, Maastricht, The Netherlands) Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

*Barbara Annis richtte Barbara Annis & Associates Inc. op 27 jaar geleden. Vandaag de dag wordt ze beschouwt als de expert wereldwijd op vlak van Gender Intelligentie.

  • Behrend: verbonden aan Hogeschool Windesheim in Zwolle. Boeken: “Doeltreffende teksten” en “De Basis van designmanagement”;
  • Caluwé en Vermaak: Léon De Caluwé is een Nederlands bedrijfskundige, organisatieadviseur en hoogleraar advieskunde aan de Vrije Universiteit.
  • Dietz: T. Dietz is arts en psychotherapeut en werkzaam als zelfstandig trainer en coach. Directeur van eigen communicatiebureau;
  • Dirk Buyens is de autoriteit op gebied van strategisch HR en brengt het beste uit u en uw organisatie naar boven wat betreft people management, carrière management en organisatie ontwikkeling. Deze specialist stond in mijn boek vermeld. Docent aan de fontys Hogescholen communicatie;
  • Ellen van Kuppenveld is een docent in de communicatie en heeft eerder als adviseur in de communicatie gewerkt in een bedrijf.
  • Erik Reijnders: Geboren in Nederland en is momenteel actief als zelfstandig adviseur en facilitator.
  • Frijda: Nico Henri Frijda (Amsterdam, 1 mei 1927) is een Nederlands psycholoog en emeritus hoogleraar van de Universiteit van Amsterdam.
  • Frithjof de Haan (partner Maatschap voor Communicatie)
  • Ganzevoort: Johan Wessel Ganzevoort is een Nederlands bedrijfskundige, organisatieadviseur en hoogleraar.
  • George Elton Mayo was een Australische managementwetenschapper, die wordt beschouwd als de grondlegger van de bedrijfssociologie. Deze specialist stond in mijn boek vermeld.
  • Gerard Hendrik (Geert) Hofstede is een Nederlands organisatiepsycholoog, die internationale bekendheid geniet op het gebied van interculturele studies. Hij was verbonden aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Universiteit Maastricht.
  • Henny Schoemaker: Werkt momenteel als publicist en communicatieadviseur bij zijn eigen communicatieadviesbureau. Huib Koeleman
  • Henry Ford I Hij was de uitvinder van de Ford-auto en een groots ondernemer! Hijzelf was Amerikaans maar zijn moeder was Nederlands.
  • Huizinga: Johan Huizinga is een Nederlands historicus.
  • J.W.L. Cals: is een onderzoeker (researcher)
  • Johan Franciscus Albert Jan de Soet was een Nederlandse topfunctionaris. Hij was president-directeur van de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij gedurende de periode van 1987 tot 1991.

*John Gray heeft doctorgraad in de Psychologie van de Universiteit van Colombia. Staat vooral voor het schrijven van de boekenserie: Mannen komen van Mars, Vrouwen komen van Venus.

  • Frederick Irving Herzberg was een bekende psycholoog. Hij staat bekend voor zijn werk over taakverrijking en zijn motivatie-hygiëne theorie over het motiveren van werknemers.
  • Abraham Maslow publiceerde in 1943 “de piramide van Maslow”. Dat is een hiërarchische ordening van behoeften. Maslow ordende de volgens hem universele behoeften van de mens in deze hiërarchie. Hij beweerde dat de mens pas zou streven naar een bevrediging van de behoeften die hoger in de hiërarchie geplaatst werden als de lager geplaatste behoeften bevredigd waren.
  • Ernst Moeksis: Hij is o.a. al hoofd van communicatie geweest bij Buhrmann, Loyens & Loeff en hoofd media relaties bij Siemens. Sinds 2009 was hij directeur media relaties bij TNT en sinds 2011 werd hij er benoemd tot directeur voor externe communicatie.
  • Laat: Pierre de Laat, die zijn medische loopbaan begon als huisarts, rondde later in zijn carrière opleidingen af tot psychotherapeut en psychiater. Landelijk vakgroepcoöordinator.
  • Laurent Lejeune: Trad in juni 2012 in dienst bij goudengids.be als Communication Director.
  • Marita Vos: Geboren in Finland en is momenteel professor aan de universiteit van Jyvaskyla.
  • Mark Suykens: Directeur van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG).
  • McLuhan, Marshall, referentie hiernaar in mijn basistekst, Canadees wetenschapper in de mediastudies.
  • Patrick Boon: Business manager van Jobat.
  • P. Ram (vakgroep Huisartsgeneeskunde, Huisartsopleiding, Maastricht University, The Netherlands)
  • Philip Kotler (Hij is een marketinggoeroe, hij kwam met idee van een ‘ideeënmanager’. Philip is een Amerikaanse professor in internationale marketing.
  • Prof. F. Thevissen (VUB): Opleiding in de Vrije Universiteit van Brussel. International Senior Media, Communication & Political Marketing Expert
  • René Sterk: hij werkt als communicatieadviseur, communicatiecoach, trainer en procesbegeleider voor diverse ondernemingen en organisaties.
  • Salem Samhoud (oprichter adviesbureau &Samhoud)
  • Titus Ensink : Hij is universitair docent Taalbeheersing aan de rijksuniversiteit van Groningen sinds 1985. Vakgroep Huisartsgeneeskunde, CAPHRI School for Public Health and Primary Care, Maastricht University, Maastricht, The Netherlands
  • W. Michels: heeft een eigen communicatiebureau
  • Wil Michels: Hij werkt momenteel als docent bij Kluwer Vlaanderen en hij schreef verschillende boeken over communicatie, waaronder ‘Communicatie Handboek’, ‘Essentie van communicatie’, ‘communicatieplanner’, …
  • Winnicott: Donald Winnicott was een Engels kinderarts en psychoanalyticus die bijzonder invloedrijk in het gebied van de was objectrelaties theorie.